2015. február 28., szombat

Éjjel egyik, nappal másik....

A mai bejegyzésemhez a kamrában szorgosan gyűjtögetett üvegeimet vettem elő.
Volt köztük sűrített paradicsomos üveg, borosüveg, különböző méretű befőttes üveg, de még fűszertartó üveg is, aminek a tetejét már régen eltörtem. A csészék, poharak és üvegtetők eltörésében elég jó vagyok. :)
Ezekből választottam. Aztán mikor elkészült az első, jött a második ötlet, majd a harmadik... és jött volna még több is, de kénytelen voltam megálljt parancsolni magamnak.
Úgyhogy most az elkészült három, „újra hasznos” üvegemet mutatom be.

1. Csipkés
Imádom a csipkét!
Volt egy felsőm, aminek csipke volt az ujja. Tetszett, de már nem hordtam. Foltos volt, és a varrás is kezdte elengedni magát itt-ott, kidobni viszont sajnáltam. Gondoltam, két legyet üthetek egy csapásra, ha a csipke ujjat felhasználom, egy mécses tartóhoz, akkor, még gyönyörködhetek is az anyagban egy darabig. Így készült el a csipkés mécses tartóm egy bónusz vázával, ill még egy „akármit tartó” tartót is készítettem melléjük. :)
Őrülten egyszerű volt, csak meg kellett keresni a ruha ujjába illő üvegeket és méretre kellett vágni az anyagot, a váza tetejét pedig, fehér selyem szalaggal díszítettem.


Nem csak egyszerű, szép és mutatós darabok lettek, de még a tisztán tartásuk is nagyon praktikus, mert ha a csipke elkoszolódik, csak le kell húzni az üvegről az anyagot, és már mehet is a mosásba. :)


2. Kavicsos mécses tartó, befőttesüvegből.

Ez a verzió, azért készült, mert a lányom imádja a kavicsokat. A kavicsoknál pedig, csak a kavicsfestést imádja jobban. Napi egy-másfél órás teraszos szabadtéri program a kavicsok egyszínűre festegetése, úgyhogy van miből válogatni.


A kavicsos mécses tartó készítése is pofon egyszerű. Kellenek hozzá, festett kavicsok, ragasztó pisztoly, az üveg nyakának csinosításához pedig bármi, ami tetszik. Én, itt is selyem szalagot használtam, na meg, egy két gyöngyöt.


A végeredmény nappal nagyon vidám, este pedig nagyon különleges. A kavicsok közti réseken kiszűrődő fények lenyűgöző hangulattal töltik meg a kis szobánkat. Nagyon szeretjük.

3.Gyöngyös mécses tartó, befőttes üvegből

Mivel gyöngy mániás vagyok, természetesen egy gyöngyös darabot is kellett készítenem.
Sokkal mutatósabb lett, mint gondoltam, bár az, az igazság, hogy a három verzió közül ez volt a legmunkaigényesebb.

A gyöngyök felragasztása, több fázisban történt és egy-egy réteg után meg kellett várni a tökéletes száradást. Valószínűleg nehezítette a dolgom, hogy nem egy méretű gyöngyöket használtam, de a végeredmény így sokkal izgalmasabb, úgyhogy megérte a fáradtságot.
Nappal fakanál tartó (legalábbis nálunk) éjjel pedig „A FÉNY” csupa nagybetűvel!  :)


Hozzávalók: vegyes gyöngy, dekupázs ragasztó, csipke és selyemszalag.
Egy szorgos gyerek kéz is elkelhet segítségnek, mert hihetetlenül jó szórakozás, ahogy gurulnak az apró gyöngyök és gurulnak és gurulnak szerteszét a földön… :)

Nappal egyik....


...éjjel másik.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése