2015. február 28., szombat

Ceruzatartók ebből -abból...

Azt hiszem, egy hét éves gyerek mellett teljesen természetes, hogy beborítanak a ceruzák, ecsetek, zsírkréták, filcek.
Kell venni ezekből, vastagot és vékonyat, újabbakat, szebbeket, és sosem elég.
Először eredeti dobozában próbáljuk meg tárolni, majd mikor kezd az ember ráunni, hogy egy nap 10x kell elővenni a ceruzákat, majd eltenni, akkor előveszünk egy ceruza tartót…. aztán még egyet… aztán még valamit… majd egy nagyobbat… végül pedig az asztalra csapunk: „Ez így nem mehet tovább!”

Nálunk is így történt!
Mikor, már nem találtam a rajzpapírt az asztalon, a színes ceruzák erdeje alatt, akkor éreztem, ELJÖTT AZ IDŐ! J ALKOTUNK! Mert hát, azt is be kell vallanom, nekem még sosem sikerült olyan ceruza és „bigyó” tartót vásárolnom boltban, amire felsikítottam volna, hogy „EZ AZ! EZ KELL NEKEM!”
Silány, egyhangú, tucat áru, kicsi, nem elég praktikus, szép, de még sem ilyet képzeltem…  Na, annak, aki ilyen válogatós, nincs más választása, mint a „csináld magad mozgalom”! J

Az elkészült 3 variáció:

Ceruzatartó tejes dobozból:

Pontosítanom kell, mindenféle megüresedett dobozból.
Az általunk készített ceruzatartóhoz, használtam tejes-, kefires-, tejszínes-, és „Jó reggelt!” kekszes dobozt is.
Méretre vágtam őket, utána festettem, szárítottam, festettem szárítottam...,  többször is. A készítés során ez a művelet tartott a legtovább.  A dobozokat, mindenképpen először, le kellett alapozni ahhoz, hogy az akril festék jól takarja a feliratokat és, akrillal is többször át kellett kenni őket.
A festés után, kicsit egyedivé tettem a készülő ceruzatartó alkotó elemeit. Selyem szalagot és néhány nonfiguratív alakzatot ragasztottam a dobozok tetejére.

Ezután következett a dobozok egymáshoz ragasztása és végül az utolsó simítások, dekorálás filc virágokkal.


Ceruzatartó cipős dobozból és WC papír gurigákból:

Ezt az ötletet az interneten találtam, és mivel, wc papírt használunk bőven itthon J, és üres cipős dobozunk is akad, ezért, biztos voltam benne, hogy ezt a megoldást is kipróbálom.
Mivel a gurigák színesre festése nem igényel nagy „tudást”, így ennél a variációnál segítségem is akadt, a lányom.


Míg Ő, lelkesen festegetett, addig én becsomagoltam egy kis maradék papír csomagolóval a cipős dobozomat.


Mikor mindketten kész lettünk, tulajdonképpen a ceruzatartónk is kész lett. Csak össze kellett rakni az alkotásainkat.



A két tartó, már elég volt ahhoz, hogy egy időre elnyelje a kislányom asztalán, eddig kallódó ceruzákat, filceket.

…de irigy lettem, és nekem is KELLETT egy „valami”! A nagy rend láttán, rájöttem az én íróasztalomnak is lenne igénye egy szép ceruzatartóra.  J

Csipkés ceruzatartó konzervdobozból (nekem) J :

Így készült:


konzerv doboz,
papír tortaalátét (méretre vágtam és kétoldalú ragasztóval rögzítettem a végeit)
alapozó- és akril festék,
ragasztó (ragasztó pisztollyal ragasztottam egymáshoz a dobozokat)
…és kész! Imádom!
Most már rend van itthon:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése