2014. május 16., péntek

póló festés alkoholos filccel....

Az ötlet nem az enyém. A neten találtam és gondoltam ezt nekünk is ki kell próbálni.


A póló elkészítése gyerek játék.

Készíts elő hozzá

- egy fehér pamut pólót,
- több színű alkoholos filcet,
- szórófejes flakonont
- alkoholt

...meg, persze egy alkotó is legyen kéznél.

Az én alkotó társam a 8 éves lányom volt. :)

Első lépésként, rajzolj a pólóra mindenféle ezt azt.
Minél színesebb, annál jobb.
Sajnos, Magyarországon, csak a 4 alapszínben lehet kapni alkoholos filcet, így a póló színvilága elég szegényes lett. Próbáltam belecsempészni néhány kakukktojás filcet, de ezekből sokat nem használhattam, mert az alkohol logikusan, csak az alkoholos bázisú a filceket oldja meg, más filcet alig, vagy egyáltalán nem.

Festés előtt, helyezz a póló belsejébe egy vastag kartont, vagy más olyan anyagot, ami megakadályozza, hogy a filc megszínezze a póló hátoldalát is.
Ezt a kartont, hagyd a pólóban addig, míg nem vagy véglegesen kész az alkotással. (az alkohol spriccelésénél se vedd ki!)




Mikor, készen voltunk a póló dekorálásával (nekem már a félkész póló is tetszett), beleöntöttük a gyógyszertárban vásárolt alkoholt egy szórófejes flakonban és megspricceltük vele a megfestett anyagot.
...majd néztük, ahogy elmossa az alkohol a színeket. :)


Mivel, az általunk készített póló, nem lett annyira vidám színű, mint az eredeti leírásban található, ezért én még kiegészítettem egy kis csillogó (glitter line) textil festékkel.


Így formáltuk egyedivé, saját ízlésünkre.


Hogy mennyire tartós, még csak ezután fogjuk tesztelni, de szerintem nem lesz gond vele.
Természetesen, kímélő gépi-, vagy kézi mosást ajánlanék a tisztításhoz.

Mivel, nagyon élveztük ezt a fajta póló díszítést, megpróbáltunk egy alkohol nélküli változatot is élénk színű textil festékkel,
A végeredmény, egy igazán vidám nyári darab lett.


Azt hiszem, mindkét pólót nagyon szeretni fogja a lányom. :)

eredeti cikk: http://kidsactivitiesblog.com/47873/color-spray-science


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése